Muka Surat

Tuesday 4 August 2015

Hari Ahad yang lepas...hihihi

Hari Ahad yang lepas kami ke Putrajaya skali lagi, ke rumah ex-housemate ku dahulu sewaktu zaman bujang...hihihi dia anak 2 org, saya pun dah 2 org jugak tapi dia sepasang...hihihi saya jek tak ada anak lelaki lagi....jeng...jeng..jeng (tetibe nk anak kecik kan???) kehkehkeh... Ok berbalik kepada cerita beraya di umah kawan lama nie... Kami ke sana dlm pukul 4 lebih... hihihi lama sgt tak g jenguk dia....apa kata raya² nie kte g pulak kan...ari tu dia dah sampai umah saya...saya jek tak sampai² umah dia...hihihi

Kami disana disambut mesra oleh tuan rumah..kehkehkeh...saya memang dah kenal sgt lah dgn pasangan suami isteri nie...so memang mesra jelah...hihihi... kami dihidangkan dgn nasi ayam yg superpppp power....dia nye sambal teringat2....nanti kasi resepi k Liza...hihihi memang menambah² aku mkn...semasa kami mkn tu sampai sepasang suami dan isteri teman sekerja liza kot....tak sure,... time tu saya masih mkn....ah tak kire nk tambah jugak...ahaks...sian tetamu Liza tu kene tunggu lama skit baru dpt mkn...huhuhu...Maaf ye kawan Liza...ahaks...tapi memang sedap nasi ayam nye...tu pasai tak mau berganjak dari meja mkn..kehkehkeh...


Lepas jek makan² tu kami pun beransur pulang....amboi sgt kan...dtg² terus mkn...dah kenyang dah nk balik...kahkahkah... bukan apa...kasi ruang pada tuan rumah melayan tetamu yg satu lagi tu....kang serbesalah tuan rumah nk layan kami ke yg satu lagi...ahaks...(padahal dah kenyang kan...hihihi).Lepas jek masuk dlm kete En.Somi tanya...."nk kemana kte?", saya nie memang tak plan ke mana² pun...hihihi saya jawab "balik jelah papa, erm...tak ada pulak nk membeli pepe", skali En.Somi balas "kalo balik, kene lah masak mkn mlm....kalo berjln lagi kte mkn luar jelah...x perlu masak" amboi sgt... dlm pada hati kata nk balik tadi, terus saya tukar "Oh, mcm tu ek...Ok ke Alamanda kte" kehkehkeh... ckp kat tuan rumah tadi nk terus balik...tapi kami ke Alamanda sudah nye...mana boleh tak rebut peluang yg dtg bergolek² tu..kehkehkeh... tak perlu saya masak mlm tu...kehkehkeh (dasar pemalas kan...kehkehkeh)


Anak² apa lagi....hip hip horrey.... sonok kemain lah kan dpt berjln...kat Alamanda tu kami ke luar tempat playground dia....Ok glah korang main...Ibu nk rehat...kehkehkeh...Lepas solat maghrib kami ke Bangi mkn mlm...lepas tu terus pulang...hihihi... sewaktu pulang baru teringat yg Alisha tak hafal lagi perkataan English dia....erk abis lah... naya ke budak tu...sampai jek rumah terus papa suh dia ambik kertas buat 14 words yg teacher suh hafal tu...mujur lah dia dpt buat...esok nye result dapat 13/14 "ngape 13 jek kakak?", saya tanya dia... dia jawap "Huruf 'K' tu kakak tulis huruf kecik 'k' untuk Kind" Ok lah kakak...lepas nie need to be sensitive skit with uppercase at the begining of sentence ..hihihi kakak...kakak...


Oh...mlm tu sementara Alisha buat words tu saya gosok baju...sbb papa dah monitor kakak so saya prepare barang tuk esok nye...saya pun menggosok baju kerja...tgh² gosok tu...tetibe...iron board jatuh menyembah bumi...kehkehkeh...skali patah daaaaaa... ish... sabo jelah...so kene lah hanta baiki ataupun beli hat baru...kene lah tunggu weekend...huhuhu...gosok lah ateh lantai lepas nie...huhuhuh (Sapa nk hadiahkan saya iron board angkat tangan?)hihihihi..


Papa pun menompang....mujur kete tu kuat...kalo tak roboh kete tu...kehkehkeh

kemain lagi ....

Meh tempek skit muka tuan rumah...kehkehkeh
Lupa nk bergambo dgn tuan rumahhhhh...waaaaaa.... Liza..ngape lah tak ingatkan aku nk ambik gambo bersama....alahai....hihihihi

6 comments :

  1. Singgah dari GA yg sama :0

    http://akukaudansesuatu.blogspot.com/2015/08/rania-turns-1-giveaway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi... mcm salah ruang GA kan??? tapi tak pe...
      sgt2 menghargai kedatangan awk... ;)

      Good Luck buat awk ye

      Delete
  2. salam...singgah cn good luck
    http://mummysupplementshop.blogspot.com/2015/08/rania-turns-1-giveaway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam... Tq singgah ;)
      Good Luck to u jugak... hihihihi

      Delete
  3. Salam Kak Lya singgah dari Giveaway yg sama ..Good Luck ya !! Done Follow Sini #36
    http://www.akifimtiyaz.com/2015/08/rania-turns-1-giveaway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam kak lya.... tq singgah sini ;) ok jup lagi kte g sana k....tq follow kte

      Delete

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)