Muka Surat

Monday 25 May 2015

Alhamdulillah....

Sudah kembali sehat....Syukur
Syukur kehadrat Ilahi... Alisha dan Alya telah kembali pulih seperti sedia kala... pagi sabtu kami ke Columbia Asia hospital untuk temujanji Alya dan sekaligus temujanji Alisha for follow up treatment....Ari Jumaat kan suhunye tetap meningkat...cumanye saya monitor, suhu dia x pernah naik sehingga ke 39... malam nye pulak kami dah cuak dah...suhu kekal 38 x naik tak turun...keesokkan harinye kene g jumpa Dr. Mohan.... Cek suhu time tu dah 37.0 dan sewaktu nk balik suhu 36.8 kot...uihhh lap peluh...Dr.Mohan tanya mcm² lah... mujurlah dari jawapan ibu semuanye melepaskan Alisha dari kene tahan wad...ahaks... 

Sesudah cucuk hati pun riang....
Tu nama vaksin nye...perlindungan paru²
So Alisha bebas...leganye...sejak hari sabtu tu suhu nye sudah stable kembali normal....Alhamdulillah... Alya pulak jumpa Dr.Mohan untuk dptkan Injection pheumochocal... Alhamdulillah Adik jugak sudah dpt perlindungan nye.... Syukur... tak terkata gumbiranye hati nie apabila melihat anak² kembali sehat... Alisha sedang belajar memperbetulkan selera mkn nye kembali... sedang dlm process lagi...x apa kakak...janji demam yg sgt jahat tu dah menjauh...gituuu...
Lepas sahaja abis urusan di Hospital kami terus ke sekolah anak², sbbnye... sepatutnye ada perjumapaan antara ibu/bapa dan guru untuk serahkan report kad....namun kesihatan anak membataskan semua itu....terpaksa tunda tarikh kepada hari sabtu lepas... ambik report kad kedua² mereka...Alhamdulillah sekali lagi... cemerlang hendaknye...cumanye, adik sedikit kelalaian sewaktu menjawap soalan...mungkin sbb tergopoh gapah kot...hihihi... keseluruhan is very good... baru tadika jek puan...jgn nk hover sgt...saya tgk soalan n paper diorg dah sama mcm kte sekolah rendah tau....meh saya tunjukkan....pitammmmm



Aiiyooo byk nye paper...
Ini adik atas tu kakak....
Apa² pun Alhamdulillah syukur atas pinjamanmu ya Allah...lega jugak setelah semuanye kembali kepada asal... oh...yang x sanggup tu bila si Alya menangis ke sekolah...sbb dah lama ibu cotiiiiii...dekat 2 minggu ibu bercoti...pitam boss ibu adik...ahaks...menangis katanye nk ibu jemput dia balik sekolah n nk terus pulang ke rumah sendiri...hihihi adik²...meraung lah tadi ke sekolah...silakan pergi jugak ye adik...ibu pekakkan telinga jek...nk nangis??? silakan...hahahaha... hati ibu keras?? erm kalo ibu tak buat mcm tu...nanti adik lagi ngade²... so silakan nangis sekiranye itu boleh puaskan hati adik..hihihi...pitam teacher.




Dan terima kasih jugak yang tidak terhingga kepada teman², sahabat², kawan² di blog nie...silent @ tidak...terima kasih atas doa kalian...Hanya Allah sahaja mampu membalas kembali doa kalian buat anak saya ini...terima kasih...semoga kalian dilindungi oleh Allah sentiasa...ameen



Oh, disini saya nk sharekan kaedah menjelum anak² nie... tips ini saya terima dari sahabat karib saya iaitu Irzawati Abdullah....TQ kak Irza (;-*) ...walaupun saya tahu lewat tapi tanpa melengahkan waktu terus saya buat... kawan² boleh ambil air yang boleh diminum sebotol... kemudian dalam keadaan berair sembahyang dan bacakan Al-fatihah, beserta 3 Qul... tiup kedlm air...(tiup tu saya jek menambah) ambil air tersebut jelumkan di ubun² anak tu tadi...boleh diminum jugak....cubalah...dgn niat meminta pertolongan dari Allah dah meminta kesembuhan darinye... wallahu a'lam

2 comments :

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)