Muka Surat

Monday 13 April 2015

Perasaan seorg ibu apabila????

Uih suspend nye tajuk??? mampu buat tajuk mcm tu? ahaks... sebenarnye perasaan saya bila kali pertama anak dipotong rambutnye...kehkehkeh...

Salam saudara dan saudari sekelian alam...ewahhh..(baru nk beri salam)... Korang semua mesti ada berpengalaman mcm saya, hihihi.... kesah memotong rambut anak²... mesti semua mcm, eleh...relex lah...rambut anak je pun...ahaks.. hihihihi...skang rambut mereka tgh memanjang dgn jayanye...saya seperti dulunye akan sygggg nk potong rambut mereka... biar dulu yek...ahaks( Nie kesah lamaaaa...hihihi... since saya pun baru berjinak dgn menulis blog nie, boleh lah saya singkap kisah dahulu yek)hihihi...

Anak² saya kedua² nye punyei rambut yang panjang...kami tak potong pun rambut diorg sejak lahir... namun bila sampai detik dan waktu kte kene potong jugak rambut mereka...apa perasaan korang? erm...perasaan saya yang sebenarnye sayangggggg sgtttt...sedey sgtttt... bila melihat rambut mereka dipotong (saya yang nk meleleh air mata)...pernah tak alami mcm nie?... poyo jek kan...ahaks...





Nie masa rambut dia panjang dulu...sebenarnye dah lebih parat pinggang..hihihi

Nk buat gaya ala² Ana(Frozen) belasahlah...hihihihi

Panjangggg....sayangnye kat rambut dia
Alisha, dia x pernah potong rambut sehinggalah dia berumur 5 tahun, kami baru potong rambutnye...itu pun disebabkan faktor kerosakan hujung rambutnye... saya yang lihat rambut itu dipotong, erkkk sedey nyeeee...Alisha seronok jek... tak feeling pepe pun...suke jek bila nk dipotong rambut tu...tapi bila keesokkan arinye...dia tetibe mintak nk ikat rambut elsa???? kakak lupa yek rambut dah dipotong...huhuhuhu




Waaaaa mcm nk nangissss...walaupun kisahnie dah lama, saya tetap sedey tgk gambo nie

Dia relex jek kene potong rambut, siap gumbira lagi...hihihi
Menjaga rambut yang panjang nie agak rumit lah penjagaannye, shampoo pun kene selalu... minyak rambut lagi...kene selalu kemas... ikat rapi.. (tapi dari segi kewangan, tak byk mana pun) shampoo anak² saya cuma gunakan sabun head to toes tu... kemudian minyak rambut saya guna miyak zaiton...dari dulu sampai skang berjenis² getah rambut ada dlm laci diorg (yang murah² jek)...hihihi... bermcm² gaya saya buat (dari saya tak reti ikat rambut bergaya² sehinggalah sekarang... rambut mcm² jenis dah saya pandai buat....kehkehkeh) sbb diorg suka mintak buatkan rambut mcm².hihihi....
Potong pun bukan lah pendek terus,(nie pun atas pemintaan ibunye, jgn potong pendek sgt ye...huhuhuhu saya sayang rambut dia) boleh??? kehkehkeh
Itulah kesah rambut anak²....rambut Alya selepas beberapa hari kakak potong rambut, saya potong jugak rambut adik skit... eh papa yang potongkan, bukan saya...hihihi... sbb masalah yg sama, hujung rambut agak kering....jadik tuk menggalakkan pertumbuhan, kte potong skit.. Adik jenis sayangkan rambut...2 3 harii lepas tu mulalah muncung dgn ibu sbb marah rambutnye dipotong..ahaks...

Tapi, saya jugak suka rambut anak² yang mana ibu mereka dah siap gayakan awai² dgn rambut pendek....mcm² gaya cute²... kan??? senang jek nk jaga rambut anak yang pendek kan? tanggapan saya? ke leceh jugak? ce cite...hihihihi

No comments :

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)