Muka Surat

Tuesday 14 April 2015

Apakah anda orang yang sibuk???

Salam sayang, salam dipagian buat semua.

Hihihihi hari nie saja saya nk kongsikan dgn anda semua tentang whatsapp msg yang saya terima mlm smlm, baik tuk saya juga tuk kalian (msg ini dikongsikan kepada saya oleh makcik saya ustajah Norhayula Mohd Ariff yang sgt ayu itu)hihihi... begini bunyi msg tersebut:

************************************************************************
Ada seorg ulama, berguru kepada seorg ulama...

Selang beberapa lama, saat dia ingin melanjutkan belajar ke guru lain, gurunya berpesan;

"Jangan tinggalkan membaca Al-Qur'an, semakin byk baca Al-Qur'an,urusanmu semakin mudah"

Dan muridnya pun melakukan. Dia membaca Al-Qur'an 3 juz setiap hari. Kemudian dia menambah lagi hingga 10 juz setiap hari, dan urusannye semakin mudah.Allah yang menguruskan semua urusannya.Waktunya pun semakin barkah.

Apakah yang dimaksudkan dengan barkahnya waktu??? bila kita dapat melakukan banyak hal dalam waktu yang sedikit. "ITULAH BARKAH AL-QUR'AN"

kawan² semua, Banyakkanlah membaca Al-Qur'an. Jangan terlalu memikirkan waktu kite yang sibuk...sesungguhnye, bukan kite yang atur waktu kite tetapi Allah.

Secara teorinye, kite rasa bila kite banyak menghabiskan waktu membaca Al-Qur'an, bermakna kte terpaksa mengurangi kegiatan² kte yang lain.Hakikatnye, ai bukan seperti yang kte fikirkan,,,,,Sebenarnye, lagi byk kye baca Al-Qur'an, Allah akan membuatkan waktu kte menjadi barkah. 24jam yang kite miliki seolah² terasa panjang. Paling utama, berkat Al-Qur'an yang kte baca ini...memberi kesempatan untuk beramal soleh yang berikutnye...tanpa mengganggu kegiatan harian kte....

Kawan², Jagalah hak Allah maka Allah akan menjaga hak² mu....

Barangsiapa yg bangun dipagi hari dan hanya dunia yg difikirkannye, sehingga seolah² ia tidak melihat HAK ALLAH dalam dirinya, maka ALLAH akan menanamkan 4 mcm penyakit kepadanya:
  • Kebingungan yang tiada putus²
  • Kesibukan yang tidak pernah ada penghujungnye
  • Keperluan yang tidak pernah puas
  • Khayalan yang tidak ada akhirnya
[Hadits Riwayat Muslim]

************************************************************************ 
Itulah dia kandungan msg yang saya terima dari mokcik saya tu...hihihi...moga dpt memberi panduan buat semua kawan² ye.

No comments :

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)