Muka Surat

Thursday 19 March 2015

Salam khamis pada semua

Assalamualaikum semua....

Lama tidak bersiaran...agak sibuk dgn tuntutan seharian..kehkehkeh... skang nie saya tgh nk export data yang menggunakan lua language, nk export ke mana? erm...nk export data tu ke json kemudian dari json pump masuk ke mysql....selebihnye nk tafsirkan data tu tadi kepada human readable language...khekehkeh poyo sgt...walaupun dah lama bekerja tapi untuk lua dan json nie semua baru pada saya...tapi Alhamdulillah....x dpt nk update blog nie sbb mentelaah 2 mende nie....dan skang semua data dah berjaya di pumpkan ke dalam mysql....uihhh lepas azap....kehkehkeh...

Korang semua busy ke this week? saya rasa ramai yang bercutikan minggu nie....maklumlah cuti sekolah kan...ramai lah yang ambik kesempatan untuk membawa anak² bercuti....bagus jugak, diorg pun asyik lah berlajar je kan....skali skala bagi mereka berehat...Untung jugak buat kte, dpt meluangkan masa bersama mereka. kan..kan...dan hakikatnye saya, suami isteri gigih bekerja minggu nie...sian anak² x kemana pun cuti semester kali nie...lain kali ok Alisha n Alya...Insyaallah...


Dalam pada bercerita kisah harian nie, teringat saya pada persahabatan yang terjalin dari dulu sejak saya sekolah kebangsaan membawa ke sekolah menengah....korang semua mesti ada sahabat yang karib yang mana bila kte susah atau senang diorg tetap disitu menanti kte....tak pernah berganjak kemana²...hanya kte sahaja yang tergamak pergi dan kembali semula....selepas abis sekolah menengah bila masuk U, saya jarang sgt....sgt² jarang berhubung dgn mereka...tapi selepas dah berkahwin...rupa²nye mereka masih setia menanti saya...itulah sahabat yang tak pernah jemu dgn kte...korang ada tak sahabat yang sgt mulia mcm nie?



Maaf muka nerd sgt time nie memasing...gambo lama...5 sekawan...

Nie gambo ketika hari jadik Humaira, anak Huda...hihihihi, masa nie Huda n Erma sarat mengandung anak kedua masing²

Saya ada, apa kata saya kenalkan mereka semua pada anda ye...pertama Nurul Huda, hihihi saya berkawan dgn dia sejak darjah 1....sgt rapat masa sekolah sehingga ke tingkatan 5....dia tak pernah tunjukkan yang dia jemu dgn saya...walaupun saya nie bykkkkkk sgtttt nyusahkan dia....mana tak nye, hari² waktu study group, masa tu tingkatan 4 sampai tingkatan 5, dia ambik n hantar saya pulang ke rumah dgn moto kriss nye ketika itu....sian Huda....saya sgt sayang kamuuuuu...hihihihi...byk lagi kisah saya nyusahkan dia namun dia setia bersahabat dgn saya sehinggalah skang dah masing² kawin dah punye jumlah anak yang sama pun....hihihi anda bahagia saya pun bahagia...


Kemudian kisah Ermawati pulak...nie geng saya masa tingkatan 4 dan 5....memang close lah...kami waktu study group tu saya dgn huda, dan erma dgn yan masa tu(kemana yan menghilang?huhuhuhu...kami tiada lagi dihatimu....tersedey pule)....abis jek waktu sekolah blah petang kami buat study reramai...hihihi...kalo nk beli barang make up masa tu beli dgn dia...ahaks...Erma nie gile pandai addmath....naik juling mata kalo time dia terangkan langkah² penyelesaian soalan addmath tu...memang suke sgt dgn addmath erma nie...lepastu power kimia...ish mak dia bagi mkn apa ke dia nie hari²...hihihihi...


Dan tak lupa jugak dgn Saenahhhhh....nie geng kami jugak nie...sampai skang nie kami masih berhubung bersahabat baik...saenah nie lembut...sweet jek tingkah laku dia...mana nk berhuha² mcm saya nie....hihihihi...dia pun power math...toksah ckp lah diorg nie memang harapan sekolah...ke saya sorang yang tak pandai dlm group nie...hahahah...keje saya waktu study group nie mengganggu org tgh study....oh paling win buat keje tu....
Sonok nye kan? masa sekolah lah zaman paling seronok...tak perlu pikir mencari rezeki ke....buat bayar itu dan ini.....cuma belajar sahaja...tu pun susah bagi saya...erkkk...korang semua pasti ada sahabat karib kan? share² lah dgn saya...hihihihi...


Buat ingatan untuk semua dan jugak saya(yang selalu tersalul nie), jgn kte leraikan persahabatan tu kerana diakhir nanti pasti kte menyesal...sahabat nie bila kte susah terutama nye mereka sentiasa ada, memberi sokongan fizikal, moral buat kte....jgn kte sia²kan persahabatan ini...Dalam setiap doa kte jgn lupa buat mereka...Insyaallah persahabatan kte nie pasti kekal dan diredhaiNYA....Mcm kami nie, walaupun masing² sudah punyai keluarga sendiri namun kami tetap cuba update kehidupan masing² di group...walaupun seminggu skali...masing² sibuk.hihihihi....tapi kesibukan kami tak menghalang kami untuk bersama walau di alam maya.Ameen....


Hei...hei..hei....nak kemana tu? blum abis lagi leteran ini....sebelum abis, meh tinjau² baju kurung kanak² Riana Little Cuties, dapatkan ukuran baju dan harga disini dan jugak cara pembelian disini....meh² buat persiapan tuk berhari raya...hihihihi

2 comments :

  1. Walaupun aku xde ngan korg...korg sentiasa ada dkt hati aku tau...jgn la sedih2...

    ReplyDelete
  2. Yeyeh.....Yan masih setia disana buat kami....Alhamdulillah.....windu semua.

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)