Muka Surat

Tuesday 3 March 2015

Bukan semua yang kte mahukan kte akan perolehi.

Ecewah tajuk....hihihi saya selalu menegur anak2 mcm tu...
 

kalo Alisha atau Alya nak membeli mainan atau barangan yang mereka mahukan, tapi bukan sepanjang waktu saya mampu untuk memenuhi kehendak mereka...hihihi kami cumalah seorg pekerja yang makan gaji...ahaks...
 

Selalu saya cakap pada mereka " Kakak, tak semua yang kte nak dalam dunia nie kte boleh dapat...ibu tak cukup duit nak belikan tuk kakak....nanti kte kumpul duit kte beli ok" ermmm agak² Alisha paham tak? yang besh nye dia anggukkan kepala tanda setuju dgn apa yang saya ckp dekat dia....tanpa bantahan....hihihihi rasa² apa yang dia pikirkan kan? saya pun tak tahu...takut nk tanya dia...takut dia bersoal jawap pulak....hihihihi statement saya tu mcm tinggi sgt kan...tapi dia paham....good girl
 

Manakala kalo pada Alya, jeng...jeng...jeng...ayat yang sama saya gunakan...tapi blum sempat saya nk tgk respon pergerakan badan....apa org kata....body language...dia terus balas kata² saya " Ibu, adik ada duit...duit yang adik simpan dalam tabung...guna lah duit tu....adik nk beli" erkkkkk masih kecil tuk saya gunakan pendekatan yang sama....hahahaha... saya jawap lagi " erm...duit adik tu kan dekat rumah...mana ada kte bawak" dia menjawap lagi " alah....duit adik ada dlm poket papa" kehkehkehekhekeh ...pandai jugak dia....dia tak tahu yang dlm poket papa tu pun duit ibu jugakkkkk....hihihihi

Dapat main nie, tak dapat beli barang² keinginan masing² pun dah ok.hihihihi

Dah menjadi kebiasaan nye, kami belikan sahaja apa² yang murah within budget tuk mereka berdua. Diorg pulak tidak membantah kalo mereka tak dpt apa yang mereka mahukan tapi masih boleh dpt yang lain...walaupun barangan tu langsung x sama dgn apa yang mereka nk...Alhamdulillah...masih boleh dikatakan mendengar kata. hihihihi...
Kemain tajuk kan? padahal cite pasal budak berdua nie aje...kehkehekhek...

Eh kawan² jualan baju kurung kanak² masih berjalan seperti biasa tau....walaupun blog nie dah kearah lain, bercerite jek byk nye....jualan tetap berjalan k...mari lah tengok² koleksi yang kami sediakan, Click sahaja disini. Insyaallah jenis kain dan jahitan memuaskan. dan boleh tgk ukuran dan harga nye disini. click sahaja link tu. Harga berpatutan, harga termasuk postage tau. hihihihihi..semua baju² kurung ini ready stok tau kawan². hihihihi


Oh ye hari nie 3/3 adalah hari lahir abah saya Mohd Alwi bin Mohd Arif....tu dia...nama penuh... Selamat hari lahir abah, semoga diberkati kehidupan dunia dan akhirat abah, semoga dimurahkan rezeki abah, Semoga abah sentiasa dikurniakan hati yang tenang, aman dan damai. ameen...

Oklah kawan²...jumpa lagi esok...Assalamualaikum.

No comments :

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan jejak... Jemput datang lagi ;)

Click Meeeeeee

Best blog diorg nie...Jom terjah!

Sumber BW saya yang utama ;)